СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
burger
Галоўная // ЭКАНОМІКА // Гандаль і бытавыя паслугі

Аб забеспячэнні дыферэнцыраванага ўліку пры рэалізацыі тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы

29/03/2024 14:42

 Аб забеспячэнні дыферэнцыраванага ўліку пры рэалізацыі


тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы

 

З 01.07.2025 для юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, якія ажыццяўляюць продаж тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы сродкамі ідэнтыфікацыі (далей - СІ) і ўніфікаванымі кантрольнымі знакамі (далей - УКЗ), уводзіцца абавязак забяспечваць дыферэнцыраваны ўлік даных аб рэалізуемых таварах, прадугледжаны пунктам 10 Палажэння /16, незалежна ад памеру гандлёвай плошчы гандлёвага аб'екта (абзац трэці часткі першай пункта 101 Палажэння № 924/16 у рэдакцыі пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 07.12.2022 № 841/27 «Аб змене пастаноў Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь і Нацыянальнага банка Рэспублікі Беларусь ад 6 ліпеня 2011 г. № 924/16 і ад 3 сакавіка 2022 г. № 114/6»).

Для забеспячэння патрабаванняў па рэалізацыі маркіраваных тавараў суб'ектам гаспадарання неабходна:

1. Вывучыць пералікі тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы сродкамі ідэнтыфікацыі і ўніфікаванымі кантрольнымі знакамі.

Даведачна. Пералікі тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы СІ і УКЗ, вызначаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29.07.2011 № 1030 "Аб таварах, якія падлягаюць маркіроўцы".

2. У выпадку рэалізацыі тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы, набыць (дапрацаваць) касавае абсталяванне, якое забяспечвае дыферэнцыраваны ўлік даных аб таварах і рэалізацыю маркіраваных тавараў.

Даведачна. Цяпер вытворцамі КСА і аператарамі праграмных касавых сістэм праводзіцца работа па дапрацоўцы касавага абсталявання на адпаведнасць новым патрабаванням і падачы заявак для правядзення выпрабаванняў дапрацаваных і новых мадэлей (мадыфікацый) КСА, для ўключэння ў Дзяржаўны рэестр, а таксама на правядзенне ацэнкі мадэлей праграмных кас на адпаведнасць новым патрабаванням. Гэта работа павінна быць завершана адносна КСА да 01.04.2024, адносна праграмных кас да 01.05.2024.

Пасля дапрацоўкі вытворцамі мадэляў КСА і ўключэнні іх у Дзяржаўны рэестр неабходна дапрацаваць выкарыстоўваныя ў гандлёвых і іншых аб'ектах КСА да адпаведнасці новым патрабаванням альбо набыць і падлучыць да СККО новыя мадэлі КСА:

суб'ектамі гаспадарання, якія ажыццяўляюць продаж маркіраваных уніфікаванымі кантрольнымі знакамі і сродкамі ідэнтыфікацыі тавараў - да 01.01.2025;

іншымі суб'ектамі гаспадарання - да 01.04.2025.

Да 01.01.2025 аператарамі праграмных касавых сістэм павінна быць ажыццёўлена замена праграмнага забеспячэння праграмных кас у карыстальнікаў.

2. Праінфармаваць пастаўшчыкоў тавараў аб неабходнасці пастаўкі тавараў з нанесенымі GTIN.

Пры гэтым трэба ўлічваць, што ў выпадку набыцця тавараў без нанесеных GTIN суб'ектам гандлю для мэт выканання норм пункта 10 Палажэння № 924/16 неабходна звяртацца ў Асацыяцыю аўтаматычнай ідэнтыфікацыі ГС1 Беларусі для самастойнага атрымання і нанясення на рэалізуемыя тавары GTIN (за выключэннем тавараў, указаных у пункце 23 Палажэння аб таварнай нумарацыі і штрыхавым кадаванні тавараў (прадукцыі) у Рэспубліцы Беларусь, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 24.05.2000 № 748).

3. Пры рэалізацыі тавараў забяспечваць счытванне GTIN, сродкаў ідэнтыфікацыі і (або) УКЗ, а таксама фарміраванне ў плацежным дакуменце інфармацыі, вызначанай у патрабаваннях да касавага падсумоўваючага апарату (пастанова № 29/99) або праграмнай касе (пастанова № 10).

Зважаем, што ў выпадку, калі касавае абсталяванне забяспечвае магчымасць вымання GTIN з лічанага кода маркіроўкі, у такім касавым абсталяванні можа быць рэалізаваная магчымасць перадачы вынятага GTIN у СККО без неабходнасці дадатковага счытвання такога нумара.

Пры рэалізацыі ў касавым абсталяванні такога функцыяналу, гэта асаблівасць павінна быць адлюстравана ў эксплуатацыйнай дакументацыі на касавае абсталяванне, якая ўключае кіраўніцтва карыстальніка, а таксама ўказвацца пры падачы дакументаў (копій дакументаў) на ацэнку праграмнай касы на адпаведнасць патрабаванням, якія прад'яўляюцца.

Пры выкарыстанні такога функцыяналу адказнасць за дакладнасць інфармацыі (адпаведнасць GTIN, нанесенага на маркіраваны тавар, і GTIN, уключанага ў код маркіроўкі і перададзенага ў СККО) ускладаецца на суб'екта гандлю, які рэалізуе тавары, якія падлягаюць маркіроўцы.

 

Усе навіны

ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі