СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
burger
Галоўная // ЭКАНОМІКА // Гандаль і бытавыя паслугі

Пакрокавы алгарытм дзеянняў прадпрыемстваў рознічнага гандлю, якія ажыццяўляюць рэалізацыю малочнай прадукцыі, па ўкараненні электронных накладных.

29/03/2024 11:50

 1. Прааналізаваць асартымент малочнай прадукцыі на прадмет тэрмінаў увядзення абавязковай маркіроўкі сродкамі ідэнтыфікацыі і пераліку пастаўшчыкоў такой прадукцыі.


Даведачна. У адпаведнасці з пералікам тавараў, якія падлягаюць маркіроўцы сродкамі ідэнтыфікацыі, вызначанай пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 29 ліпеня 2011 г. № 1030 (у рэдакцыі, якая ўступае ў сілу з 8 ліпеня 2021 г.), маркіроўка малочнай прадукцыі ўводзіцца паэтапна:

з 8 ліпеня 2021 г. – у дачыненні да сыроў, марожанага і іншых відаў харчовага лёду, якія не змяшчаюць або змяшчаюць какава;

з 1 верасня 2021 г. - у дачыненні да малочнай прадукцыі з мінімальным тэрмінам захоўвання больш за 40 сутак;

з 1 снежня 2021 г. – у дачыненні да малочнай прадукцыі з мінімальным тэрмінам захоўвання менш за 40 сутак.

Важна. Маркіроўцы не падлягае малочная прадукцыя:

аб'ёмам 20 літраў і больш або вагой 20 кілаграмаў і больш ва ўпакоўцы, прызначанай для шматразовага прымянення (шматабаротная ўпакоўка) да яе расфасоўкі ў спажывецкую ўпакоўку прамысловым спосабам;

маса нета якой складае 30 грамаў і менш, а таксама запакаваная непрамысловым спосабам у аб'ектах рознічнага гандлю, дзіцячага харчавання для дзяцей да 3 гадоў і спецыялізаванага дыетычнага лячэбнага і дыетычнага прафілактычнага харчавання.

 

2. Апытаць пастаўшчыкоў рэалізуемай малочнай прадукцыі на прадмет запланаванага імі спосабу нанясення сродку ідэнтыфікацыі на тавары:

без выкарыстання паліграфічна абароненых матэрыяльных носьбітаў ці знакаў абароны;

з выкарыстаннем паліграфічна абароненых матэрыяльных носьбітаў ці знакаў абароны.

Даведачна. У адпаведнасці з пунктам 3 Палажэння аб маркіроўцы тавараў сродкамі ідэнтыфікацыі, зацверджанага Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь 10 чэрвеня 2011 г. № 243 (у рэдакцыі, якая ўступае ў сілу з 8 ліпеня 2021 г.) пры выбары першага спосабу нанясення сродку ідэнтыфікацыі (без выкарыстання паліграфічна абароненых) матэрыяльных носьбітаў або знакаў абароны) усім удзельнікамі абароту такой прадукцыі (у тым ліку арганізацыямі рознічнага гандлю) абавязкова выкарыстанне электронных накладных.

Важна. Пастаўшчыкі малочнай прадукцыі, вырабленай (пастаўляемай) у (з) Расійскай Федэрацыі, абавязаны выкарыстоўваць толькі электронныя накладныя.

3. Атрымаць міжнародны ідэнтыфікацыйны код удзельніка гаспадарчай аперацыі (глабальны нумар размяшчэння - Global Location Number (GLN), які прысвойваецца сістэмай аўтаматычнай ідэнтыфікацыі ГС1 Беларусі).

Даведачна. Указаны рэквізіт з'яўляецца абавязковым для запаўнення пры складанні электронных накладных.

Атрыманне GLN ажыццяўляецца ў асацыяцыі ГС1 Беларусі
(г. Мінск, вул. Судмаліса, 22, 4 паверх, тэл.: (+375 17) 298-09-13, 298-06-60, 230-89-52; факс (+375 17) 298-03- 01, e-mail: info@gs1by.by,, прэйскурант размешчаны на: http: http://gs1by.by/).

Даведачна. Пакрокавая інструкцыя размешчана па спасылцы: http://gs1by.by/%d0%bf%d0%be%d0%bb%d1%83%d1%87%d0%b5%d0%bd%d0%b8%d0%b5-%d0%bd%d0%be%d0%bc%d0%b5%d1%80%d0%b0-gln/.


4. Атрымаць электронны лічбавы подпіс (далей - ЭЛП) для асобы (асоб), якія ажыццяўляюць прыёмку тавараў і падпісанне накладных (у выпадку іх адсутнасці).

Магчыма ажыццявіць у Рэспубліканскім унітарным прадпрыемстве «Нацыянальны цэнтр электронных паслуг» (далей – НЦЭУ) (г. Мінск, пр. Машэрава, 25, пам. 200, тэл. (017) 311 30 00 (дад. 707) або ў іншых рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах, пералік якіх размешчаны на сайце НЦЭУ www.nces.by.

Даведачна. Інфармацыя і даведачныя дакументы па атрыманні ЭЛП размешчаны па спасылцы https:www.nces.by..

 

5. Вызначыць аператара электроннага дакументазвароту
(EDI-правайдэра), з выкарыстаннем паслуг якога будзе ажыццяўляцца электронны дакументаабарот у частцы электронных накладных, і заключыць з ім дамову.

Даведачна. Цяпер аператарамі электроннага дакументаабароту (EDI-правайдэрамі), якія ажыццяўляюць перадачу і атрыманне электронных накладных, з'яўляюцца 6 юрыдычных асоб Рэспублікі Беларусь: ТАА "Сучасныя тэхналогіі гандлю",
ТАА "Электронныя дакументы і накладныя", ТАА "Інфармацыйныя вытворчыя архітэктуры", РУП "Выдавецтва "Белбланкавыд", РУП "Вытворчае аб'яднанне "Беларуснафта" і ТАА "Бідмартс".

Інфармацыя аб атэставаных EDI-правайдэрах і іх кантактных даных размешчана на афіцыйным сайце рэспубліканскага унітарнага прадпрыемства "Міжгаліновы навукова-практычны цэнтр сістэм ідэнтыфікацыі і электронных дзелавых аперацый" Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі па адрасе: https://ids.by/index.php?option=com_content&view=article&id=226&Itemid=43#REESTR .

.


6. Па выніках праведзеных кансультацый з абраным
EDI-правайдэрам падрыхтаваць працоўнае месца і наладзіць інфармацыйнае ўзаемадзеянне паміж уліковай сістэмай, якая прымяняецца прадпрыемствам з інфармацыйнай сістэмай электроннага дакументазвароту EDI-правайдэра (пры неабходнасці).



Неабходнасць і парадак прымянення электронных накладных пры абароце малочнай прадукцыі ўстаноўлены наступнымі нарматыўнымі прававымі актамі:

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 10 чэрвеня 2011 г. № 243
"Аб маркіроўцы тавараў" (у рэдакцыі, якая ўступае ў сілу з 8 ліпеня
2021 г.);

пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь
ад 30 снежня 2019 г. № 940 "Аб функцыянаванні механізма электронных накладных";

пастанову Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі, Міністэрства фінансаў Рэспублікі Беларусь, Міністэрства па падатках і зборах Рэспублікі Беларусь, Міністэрства сувязі і інфарматызацыі Рэспублікі Беларусь ад 19 снежня 2019 г. № 12/76/42/20
"Аб зацвярджэнні структуры і фармату электронных накладных".

 

Усе навіны

ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі