СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
burger
Галоўная // ЭКАНОМІКА // Гандаль і бытавыя паслугі // Абарона праў спажыўцоў

ПАМЯТКА ДЛЯ СПАЖЫЎЦОЎ ПАСЛУГ СТО

04/04/2024 11:23

 Памятка-рэкамендацыя для спажыўцоў паслуг па тэхнічным абслугоўванні і рамонце аўтатранспартных сродкаў на станцыях тэхнічнага абслугоўвання


Аказанне паслуг па тэхнічным абслугоўванні і рамонце транспартных сродкаў, машын і абсталявання рэгламентуецца:

Законам Рэспублікі Беларусь ад 9 студзеня 2002 года "Аб абароне правоў спажыўцоў";
Правіламі бытавога абслугоўвання спажыўцоў, зацверджанымі пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14 снежня 2004 г. № 1590 (кіраўнік 14 "Асаблівасці аказання бытавых паслуг па тэхнічным абслугоўванні і рамонце механічных транспартных сродкаў");
Кодэксам практыкі Рэспублікі Беларусь ТКП 132-2009 (02190) «Абслугоўванне транспартных сродкаў. Парадак правядзення» (набыў моц з 01.02.2010).
1. Дзеянні спажыўца да пачатку аказання паслуг па тэхнічным абслугоўванні і рамонце аўтатранспартнага сродку

Звярнуўшыся на станцыю тэхнічнага абслугоўвання, спажывец павінен уважліва вывучыць усю інфармацыю, якая прадстаўлена на аб'екце аказання паслуг у кутку спажыўца ў месцы афармлення заказаў. Для гэтага ў прыёмным пункце ў зручным для агляду спажыўцом месцы павінны быць размешчаны наступныя дакументы і інфармацыя:

найменне (фірмовае найменне), месца знаходжання выканаўцы (калі выканаўцам з'яўляецца індывідуальны прадпрымальнік, то яго прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, месца жыхарства, звесткі аб дзяржаўнай рэгістрацыі і найменні органа, які ажыццявіў яго дзяржаўную рэгістрацыю ў якасці індывідуальнага прадпрымальніка), а таксама нумар тэлефона выканаўцы;
копія сертыфіката адпаведнасці на паслугі і пералік сертыфікаваных паслуг;
пералік паслуг з указаннем марак і мадэляў аўтатранспартных сродкаў;
цэны на паслугі (інфармацыя аб кошце норма-гадзіны);
узор запаўнення заяўкі;
патрабаванні выканаўцы да аўтатранспартных сродкаў, якія прадастаўляюцца для аказання паслугі (пры наяўнасці такіх патрабаванняў).
Даведачна: выканаўца ў адпаведнасці з падпунктам 4.5 пункта 4 СТБ “Рамонт і тэхнічнае абслугоўванне аўтамабіляў. Агульныя патрабаванні бяспекі» прымае аўтатранспартны сродак на абслугоўванне ў чыстым выглядзе;
інфармацыя аб гарантыйных тэрмінах на паслугі;
тэкст Правілаў бытавога абслугоўвання спажыўцоў;
пералік катэгорый спажыўцоў, якія маюць права на льготнае абслугоўванне;
інфармацыя аб месцазнаходжанні кнігі заўваг і прапаноў;
прозвішча, імя, імя па бацьку і рэжым работы адміністрацыйнай асобы, адказнай за якасць работ, якія выконваюцца выканаўцам;
звесткі аб месцазнаходжанні і нумар тэлефона дзяржаўнага органа (грамадскага аб'яднання) абароны правоў спажыўцоў.
Даведачна: Спажыўцу па яго патрабаванні даецца магчымасць азнаёміцца з Законам Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў", а таксама з арыгіналам або аформленай ва ўстаноўленым парадку копіяй сертыфіката адпаведнасці на паслугі.
Работнік выканаўцы, які непасрэдна абслугоўвае спажыўцоў, павінен быць забяспечаны нагрудным знакам з указаннем у ім назвы (фірмовай назвы) выканаўцы (калі выканаўцам з'яўляецца індывідуальны прадпрымальнік, - яго прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку), пасады, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку работніка выканаўцы.

2. Парадак перадачы аўтатранспартнага сродку для тэхнічнага абслугоўвання і рамонту

2.1. Афармленне заяўкі.

Да пачатку аказання паслуг па тэхнічным абслугоўванні і рамонце транспартных сродкаў спажывец павінен аформіць заяўку, на падставе якой пасля афармляецца заказ.

Заяўка павінна змяшчаць наступную інфармацыю:

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, адрас спажыўца;
марка, мадэль, год выпуску, адметны і рэгістрацыйны знак дзяржавы (пры наяўнасці), прабег (пры наяўнасці), ідэнтыфікацыйны нумар VIN або нумар кузава аўтатранспартнага сродку;
пералік паслуг, які просіць зрабіць спажывец, або няспраўнасцяў аўтатранспартнага сродку, якія падлягаюць устараненню, або апісанне гэтых няспраўнасцей;
дату падачы заяўкі і подпіс спажыўца;
дату прыёмкі на абслугоўванне, заключэнне і подпіс упаўнаважанага прадстаўніка аўтасэрвісу.
Заяўка афармляецца спажыўцом у адным экзэмпляры і перадаецца выканаўцу для прыняцця рашэння па ёй.

У выпадку станоўчага рашэння выканаўца ўказвае ў заяўцы тэрміны прадастаўлення спажыўцом аўтатранспартнага сродку для афармлення заказу.

У выпадку адмовы ў аказанні паслуг па тэхнічным абслугоўванні і рамонце выканаўца абавязаны ўказаць у заяўцы прычыну адмовы, якая завяраецца подпісам упаўнаважанага прадстаўніка арганізацыі аўтасэрвісу.

Заяўка павінна быць зарэгістраваная ў часопісе рэгістрацыі заявак, калі не прадугледжаны іншы спосаб рэгістрацыі заявак.
Па заканчэнні выканаўца абавязаны ўкруціць заяўку спажыўцу.

2.2. Афармленне замовы на аказанне паслугі па тэхнічным абслугоўванні і рамонце аўтатранспартнага сродку
Афармленне заказу выконваецца выканаўцам у прыёмным пункце ў тэрміны, указаныя ў заяўцы, пры прад'яўленні спажыўцом:

заяўкі;
дакумента, які сведчыць асобу;
пасведчанні аб рэгістрацыі аўтатранспартнага сродку або іншага дакумента, які пацвярджае права ўласнасці на дадзены транспартны сродак.
Даведачна:
Па жаданні спажыўца і са згоды выканаўцы заказ можа афармляцца дома ў спажыўца або ў іншым месцы па-за прыёмным пунктам.
У выпадку непрадастаўлення спажыўцом аўтатранспартнага сродку ва ўстаноўленыя тэрміны выканаўца мае права прыняць аўтатранспартны сродак для аказання паслугі ў парадку агульнай чаргі.

Заказ афармляецца выканаўцам на першасным уліковым дакуменце, які павінен змяшчаць:

найменне (фірмовае найменне) і месца знаходжання выканаўцы (калі выканаўцам з'яўляецца індывідуальны прадпрымальнік, то таксама яго прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, месца жыхарства, звесткі аб дзяржаўнай рэгістрацыі і найменні органа, які ажыццявіў яго дзяржаўную рэгістрацыю ў якасці індывідуальнага прадпрымальніка);
прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, месца жыхарства спажыўца;
найменне аказваемай паслугі;
цану аказваемай паслугі;
дату афармлення замовы і тэрмін аказання паслугі;
звесткі аб марцы, мадэлі, годзе выпуску, адметным і рэгістрацыйным знаку дзяржавы (пры наяўнасці), прабегу (пры наяўнасці), ідэнтыфікацыйным нумары VIN або нумары кузава аўтатранспартнага сродку;
найменне, апісанне, колькасць і кошт матэрыялу, перададзенага спажыўцом для аказання паслугі;
цану матэрыялу выканаўцы, які выкарыстоўваецца пры аказанні паслугі, калі цана матэрыялу не ўваходзіць у цану аказваемай паслугі;
іншыя неабходныя звесткі, звязаныя са спецыфікай аказваемай паслугі;
подпісы выканаўцы і спажыўца.
Дакумент, які пацвярджае заказ, афармляецца ў двух экзэмплярах, адзін з якіх выдаецца спажыўцу, а другі застаецца ў выканаўцы.

Даведачна:
Выканаўца мае права адмовіць спажыўцу ў афармленні замовы, калі:

па тэхнічных ці тэхналагічных прычынах аказанне паслугі не ўяўляецца магчымым;
запасныя часткі, расходныя і іншыя матэрыялы (далей - матэрыялы), перададзеныя спажыўцом для аказання паслугі, недастатковыя па колькасці, непрыдатныя або недабраякасныя;
спажывец і выканаўца не дасягнулі згоды па пытанні цаны матэрыялу, перададзенага спажыўцом для аказання паслугі;
спажывец і выканаўца не дасягнулі згоды па тэрмінах аказання паслугі;
у спажыўца відавочныя прыкметы алкагольнага, наркатычнага ці таксічнага ап'янення;
таксама па іншых падставах, прадугледжаных заканадаўствам або тэхнічнымі нарматыўнымі прававымі актамі.
2.3. Перадача аўтатранспартнага сродку ў арганізацыю аўтасэрвісу для абслугоўвання

1. У прысутнасці спажыўца могуць быць аказаны наступныя паслугі аўтасэрвісу:
шынамантажныя і шынарамонтныя, уборачна-мыечныя, паліровачныя, змазачна-заправачныя, нескладаныя мантажныя работы па ўстаноўцы дадатковага абсталявання, рэгулявальныя, дыягнастычныя і інш.

Такія работы могуць праводзіцца на падставе вуснай заяўкі без афармлення дакумента, які пацвярджае заказ, пры ўмове выканання патрабаванняў заканадаўства па разлікова-касаваму абслугоўванню.

2. Калі паслуга па тэхнічным абслугоўванні і рамонце аўтатранспартнага сродку выконваецца не ў прысутнасці спажыўца, адначасова з афармленнем заказу складаецца прыёма-здатачны акт, які павінен змяшчаць наступныя звесткі:

камплектнасць;
бачныя вонкавыя няспраўнасці аўтатранспартнага сродку;
перададзеныя спажыўцом матэрыялы з указаннем іх наймення, апісання і кошты;
наяўнасць паліва, працоўных і эксплуатацыйных вадкасцяў у аўтатранспартным сродку;
подпісы выканаўцы і спажыўца.
Прыёма-здатачны акт афармляецца ў двух экзэмплярах, адзін з якіх выдаецца спажыўцу, а другі застаецца ў выканаўцы.
Даведачна: выканаўца нясе адказнасць за абсталяванне і аўтамабільныя аксэсуары, устаноўленыя на аўтамабілі спажыўца і перададзеныя выканаўцу па прыёма-здатачным акце.

2.4. Аплата аказанай паслугі

Аплата аказанай выканаўцам паслугі праводзіцца спажыўцом у поўным аб'ёме пасля яе прыёмкі. Са згоды спажыўца паслуга можа быць аплачана ім пры афармленні заказу поўнасцю або шляхам унясення авансу.

Выканаўца абавязаны выдаць спажыўцу касавы чэк і (або) іншы першасны ўліковы дакумент, які пацвярджае аплату паслугі.
Даведачна: выканаўца не мае права без згоды спажыўца аказваць яму дадатковыя платныя паслугі.
Спажывец мае права адмовіцца ад аплаты такіх паслуг, а калі яны ўжо аплачаны, запатрабаваць ад выканаўцы вяртання выплачанай сумы.

Спажывец мае права патрабаваць абгрунтаванне кошту выкананых работ.

2.5. Тэрміны аказання паслуг і наступствы іх парушэння

Тэрміны аказання паслуг устанаўліваюцца ў кожным канкрэтным выпадку па ўзгадненню са спажыўцом і адлюстроўваюцца ў дакуменце, які пацвярджае заказ.

Калі выканавец своечасова не прыступае да аказання паслугі, што робіць відавочна немагчымым канчатак яе да тэрміна, спажывец мае права:

адмовіцца ад аказання паслугі і запатрабаваць вяртання выплачанай за аказанне паслугі сумы і кампенсацыі страт, звязаных з адмовай ад аказання паслугі. Выканаўца абавязаны задаволіць патрабаванне спажыўца аб вяртанні выплачанай за аказанне паслугі сумы на працягу сутак з дня прад'яўлення патрабавання і кампенсацыі страт на працягу сямі дзён з дня прад'яўлення адпаведнага патрабавання;
прызначыць новы тэрмін аказання паслугі.

Даведачна: дадзеныя патрабаванні не падлягаюць задавальненню, калі арганізацыя аўтасэрвісу дакажа, што пратэрміноўка выканання паслугі адбылася па віне спажыўца або ў выпадку ўзнікнення фактараў непераадольнай сілы.

Спажывец мае права датэрмінова адмовіцца ад аказання паслугі, аплаціўшы выканаўцу фактычна панесеныя выдаткі, звязаныя з аказаннем паслугі.

3. Аказанне паслуг па тэхнічным абслугоўванні і рамонце аўтатранспартных сродкаў

1. Выканаўца абавязаны аказаць паслугу, якасць якой адпавядае патрабаванням заканадаўства, тэхнічных нарматыўных прававых актаў і ўмовам, якія змяшчаюцца ў дакуменце, які пацвярджае заказ.

2. Пры правядзенні дыягнастычных і кантрольна-наглядавых работ арганізацыя аўтасэрвісу паказвае спажыўцу аб наяўнасці выяўленых няспраўнасцяў. Няяўна выяўленыя няспраўнасці вызначаюцца выканаўцам пасля правядзення дадатковых прац па выяўленні такіх няспраўнасцяў.

3. Выкананне дадатковых работ, выяўленых у працэсе абслугоўвання, праводзіцца арганізацыяй аўтасэрвісу толькі з пісьмовай згоды спажыўца.

4. Пры выяўленні ў ходзе аказання паслугі няспраўнасцяў, якія ўплываюць на бяспеку эксплуатацыі аўтатранспартнага сродку, выканаўца абавязаны праінфармаваць аб іх спажыўца і прапанаваць ухіленне няспраўнасцяў.

Пры нязгодзе спажыўца на ўхіленне няспраўнасцяў, якія пагражаюць бяспецы руху, або пры немагчымасці ўхілення паказаных няспраўнасцяў выканавец абавязаны ў дакуменце, які пацвярджае замову, зрабіць адзнаку: «Аўтатранспартны сродак мае няспраўнасці, якія пагражаюць бяспецы руху».

5. Выканаўца абавязаны аказаць паслугу з выкарыстаннем свайго матэрыялу, калі іншае не прадугледжана дакументам, які пацвярджае замову.

Выкарыстоўваны выканаўцам матэрыял павінен адпавядаць патрабаванням тэхнічных нарматыўных прававых актаў.

Выканаўца абавязаны прадаставіць спажыўцу па яго патрабаванні дакументы, якія пацвярджаюць якасць і бяспеку матэрыялу, які выкарыстоўваецца выканаўцам.

Спажывец мае права прадаставіць для рамонту самастойна запасныя часткі і матэрыялы, аб чым абавязкова робіцца запіс у замове. Разам з тым арганізацыя аўтасэрвісу мае права адмовіць у прыёме запасных частак і расходных матэрыялаў ад заказчыка, калі яны не адпавядаюць патрабаванням тэхнічных нарматыўных прававых актаў або не прадугледжаны рэгламентам вытворцы транспартнага сродку.

4. Атрыманне аўтатранспартнага сродку пасля абслугоўвання
Спажывец абавязаны з удзелам выканаўцы ажыццявіць прыём аказанай паслугі.

1. Аўтатранспартны сродак выдаецца спажыўцу або яго прадстаўніку пры прад'яўленні:

прыёма-здатачнага акта;
дакумента, які пацвярджае замову;
дакумента, які сведчыць асобу, а прадстаўніку спажыўца - таксама пры прад'яўленні заверанай ва ўстаноўленым парадку даверанасці на атрыманне аўтатранспартнага сродку.
Даведачна: пры страце заказчыкам дакумента, які пацвярджае заказ, або прыёма-здатачнага акта, аўтатранспартны сродак выдаецца спажыўцу па яго пісьмовай заяве з прад'яўленнем дакумента, які сведчыць асобу.

2. Перад выдачай спажыўцу аўтатранспартнага сродку адказны работнік арганізацыі аўтасэрвісу абавязаны правесці кантроль якасці, камплектнасці і тэхнічнага стану аўтатранспартнага сродку.

3. Усе замененыя за плату дэфектныя вузлы, блокі, модулі і іншыя дэталі вяртаюцца спажыўцу. Факт атрымання спажыўцом знятых дэталяў фіксуецца запісам у дакуменце, які пацвярджае замову, ці іншым афіцыйным дакуменце ўліку выканаўцы і засведчваецца подпісам спажыўца.

Спажывец, які выявіў пры прыёмцы недахопы аказанай паслугі, павінен неадкладна заявіць аб гэтым выканаўцу.

Выканаўца абавязаны адлюстраваць заяўленыя спажыўцом недахопы аказанай паслугі ў дакуменце, які пацвярджае заказ, або іншым дакуменце, які сведчыць прыёмку, з указаннем даты прыёмкі.

Усе прэтэнзіі, якія датычацца камплектнасці транспартнага сродку, спажывец абавязаны прад'явіць арганізацыі аўтасэрвісу непасрэдна пры яго атрыманні.

Адсутнасць прэтэнзій да аб'ёму, якасці і кошту выкананых работ спажывец пацвярджае подпісам у дакуменце, які пацвярджае замову. Пры атрыманні транспартнага сродку пасля абслугоўвання спажыўцу павінен быць выдадзены адзін экзэмпляр дакумента, які пацвярджае заказ, з адзнакай аб аплаце, а таксама касавы чэк на аплачаную суму.

5. Гарантыйныя абавязацельствы на аказаныя паслугі

На выкананыя работы арганізацыя аўтасэрвісу ўстанаўлівае гарантыйныя абавязацельствы, якія афармляюцца гарантыйным талонам або шляхам адзнакі гарантыйнага тэрміну ў дакуменце, які пацвярджае заказ. Гарантыйны тэрмін пачынае вылічацца са дня выдачы транспартнага сродку замоўцу.

На выкананыя работы (паслугі) па рамонце транспартных сродкаў устанаўліваюцца наступныя гарантыйныя тэрміны:

тэхнічнае абслугоўванне - 20 дзён пры прабегу не больш за 2000 тэхнічнае абслугоўванне - 20 дзён пры прабегу не больш за 2000
рамонт (за выключэннем капітальнага) - на працягу 30 дзён пры прабегу не больш за 2000 км;
рамонт кузава і яго элементаў на працягу 6 месяцаў;
поўная і частковая афарбоўка - на працягу 6 месяцаў.
Даведачна: указаныя гарантыйныя тэрміны з'яўляюцца мінімальнымі і могуць быць павялічаны выканаўцам у адпаведнасці з яго тэхналагічнымі магчымасцямі.

Гарантыйныя абавязацельствы выканаўца афармляе гарантыйным талонам, у якім павінны быць указаны:

даныя, якія ідэнтыфікуюць аўтатранспартны сродак (марка, мадэль, год выпуску, ідэнтыфікацыйны нумар VIN або нумар кузава механічнага транспартнага сродку);
дата прыёмкі;
працягласць гарантыйнага тэрміна.
Дапускаецца афармленне гарантыйных абавязацельстваў шляхам адзнакі гарантыйнага тэрміну ў дакуменце, які пацвярджае заказ.

Выканаўца адказвае за недахопы аказанай паслугі, на якую ўстаноўлены гарантыйны тэрмін, калі не дакажа, што яны ўзніклі пасля прыёмкі з прычыны парушэння спажыўцом правілаў тэхнічнай эксплуатацыі, дарожна-транспартнага здарэння або пры рамонце ўстаноўленага агрэгата, вузла, дэталі без прад'яўлення аўтатранспартнага сродку выканаўцу.

6. Парадак прад'яўлення прэтэнзіі па якасці выкананай працы
1. Пры выяўленні на працягу гарантыйнага тэрміну недахопаў, якія не маглі быць выяўлены пры атрыманні транспартнага сродку, спажывец абавязаны неадкладна паведаміць аб іх у арганізацыю аўтасэрвісу ў пісьмовым выглядзе.


Даведачна: прэтэнзію можна:

адправіць па пошце заказным лістом або з апавяшчэннем аб уручэнні на юрыдычны адрас прадаўца (вытворцы). Для гэтага неабходна дакладна ведаць назву той арганізацыі, у якой спажывец набыў тавар неналежнай якасці, і яе юрыдычны адрас;
пакінуць у кнізе заўваг і прапаноў, якая павінна знаходзіцца ў кожным месцы аказання паслуг (выканання работ) і выдавацца па першым патрабаванні спажыўца.
Пажадана мець копію прэтэнзіі на той выпадак, калі выканавец паслуг (работ) не задаволіць патрабаванні спажыўца або задаволіць яе часткова. Копія прэтэнзіі, а таксама дакументы, якія пацвярджаюць факт атрымання выканаўцам паслуг прэтэнзіі, спатрэбяцца пры звароце ў суд.

Парадак разгляду патрабаванняў спажыўца на якасць аказанай паслугі вызначаны Законам Рэспублікі Беларусь ад 9 студзеня 2002 года "Аб абароне правоў спажыўцоў" (далей - Закон).

2. У адпаведнасці з артыкулам 31 Закона ў выпадку выяўлення недахопаў у аказанай паслузе спажывец мае права па свайму выбару прад'явіць выканаўцу паслугі адно з наступных патрабаванняў:

бязвыплатнае ўстараненне недахопаў аказанай паслугі;
суразмернае памяншэнне ўстаноўленага кошту аказанай паслугі;
паўторнае аказанне паслугі, калі гэта магчыма;
пакрыццё панесеных расходаў па ўстараненню недахопаў аказанай паслугі саматугам або трэцімі асобамі;
скасаванне дагавора аказання паслугі і вяртанне выплачанай за аказаную паслугу грашовай сумы, калі ва ўстаноўленыя Законам або дагаворам тэрміны недахопы аказанай паслугі не ўхілены выканаўцам, або спажыўцом выяўлены істотныя недахопы аказанай паслугі.
3. Пры прад'яўленні спажыўцом прэтэнзій па якасці аказанай паслугі выканавец павінен правесці праверку якасці выніку аказанай паслугі, калі гэта магчыма па характары паслугі, за свой кошт.

Пры ўзнікненні спрэчкі паміж спажыўцом і выканаўцам наконт недахопаў аказанай паслугі або іх прычын выканаўца павінен правесці экспертызу выніку аказанай паслугі, калі гэта магчыма па характары паслугі, за свой кошт. Парадак правядзення экспертызы вызначаны ў Палажэнні аб парадку правядзення экспертызы тавараў (вынікаў выкананых работ, аказаных паслуг), дакладнасці інфармацыі аб таварах (работах, паслугах), зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14 студзеня 2009 г. № 26.

Даведачна: у адпаведнасці з пунктам 4 Палажэння экспертызу мае права праводзіць:

акрэдытаваныя органы па сертыфікацыі, акрэдытаваныя выпрабавальныя лабараторыі (цэнтры);
дзяржаўныя судова-экспертныя ўстановы і асобы, якія маюць спецыяльныя дазволы (ліцэнзіі) на ажыццяўленне дзейнасці па аказанні юрыдычных паслуг з указаннем складніка ліцэнзуемы від дзейнасці паслугі -судова-экспертная дзейнасць;
гандлёва-прамысловыя палаты - па пытаннях якасці тавараў;
грамадскія аб'яднанні спажыўцоў.
Які змяшчаецца ў Палажэнні пералік устаноў і асоб, якія маюць права праводзіць экспертызу, з'яўляецца вычарпальным і не ўключае ў сябе іншыя камерцыйныя арганізацыі.

4. Недахопы аказанай паслугі павінны быць ліквідаваны выканаўцам на працягу чатырнаццаці дзён, калі больш працяглы тэрмін не агавораны пагадненнем бакоў (артыкул 32 Закона).

Патрабаванні спажыўца аб суразмерным памяншэнні цаны, кампенсацыі расходаў па ўстараненні недахопаў аказанай паслугі сваімі сіламі або трэцімі асобамі, скасаванні дагавора аказання паслугі і вяртанні выплачанай за аказаную паслугу грашовай сумы падлягаюць задавальненню на працягу сямі дзён з дня прад'яўлення адпаведнага патрабавання (3).

За парушэнне ўказаных тэрмінаў задавальнення абгрунтаваных патрабаванняў спажыўца Законам прадугледжана адказнасць выканаўцы ў выглядзе няўстойкі ў памеры аднаго працэнта цаны аказанай паслугі за кожны дзень пратэрміноўкі.
Даведачна: дагаворам аказання паслугі паміж спажыўцом і выканаўцам можа быць устаноўлены больш высокі памер няўстойкі.

5. У выпадку не вырашэння канфліктнай сітуацыі паміж выканаўцам і спажыўцом па пытанню якасці аказаных паслуг спажывец мае права звярнуцца па абарону сваіх правоў:

у мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы, якія ў адпаведнасці з артыкулам 43 Закона абавязаны аказаць садзейнічанне ў вырашэнні канфліктнай сітуацыі, а пры неабходнасці аказаць садзейнічанне ў падрыхтоўцы матэрыялаў для звароту ў суд з іскам аб абароне правоў спажыўца.
Даведачна: у адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" звароты грамадзян першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаных у межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў зваротах;

у грамадскія аб'яднанні спажыўцоў;
у юрыдычную кансультацыю з мэтай аказання дапамогі адвакатам у складанні прэтэнзіі, іскавай заявы і прадстаўленні інтарэсаў спажыўца ў судзе;
у суд па месцы жыхарства або знаходжання істца або па месцы выканання дагавора або па месцы прычынення шкоды (артыкул 47 Грамадзянскага працэсуальнага кодэкса Рэспублікі Беларусь).
Даведачна: у выпадку звароту спажыўца ў суд у адпаведнасці з артыкулам 257 Падатковага кодэкса Рэспублікі Беларусь (Асаблівая частка) спажыўцы вызваляюцца ад выплаты дзяржаўнай пошліны па ісках, звязаных з парушэннем іх правоў, прадугледжаных заканадаўствам аб абароне правоў спажыўцоў.

 

Усе навіны

ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі