СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
burger
Галоўная // ЭКАНОМІКА // Гандаль і бытавыя паслугі // Абарона праў спажыўцоў

ПРАВА СПАЖЫЎЦОЎ ПАДЧАС ВЫКАНАННЯ РАБОТ АБО АКАЗАННЮ ПАСЛУГ

05/04/2024 08:56

  Сапраўдная памятка падрыхтавана ў адпаведнасці з палажэннямі

Закона Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў"

Спажывец - фізічная асоба, якая мае намер замовіць або набыць або заказваючы, якая набывае або выкарыстоўвае тавары (работы, паслугі) выключна для асабістых, бытавых, сямейных і іншых патрэб, не звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай дзейнасці.

* * *
1. Уважліва знаёмцеся з інфармацыяй аб рабоце (паслугі) (у дагаворах, дакументацыі, якая прыкладаецца да работ (паслуг) або прадастаўленай іншым спосабам, прынятым для асобных відаў работ (паслуг).

Інфармацыя аб рабоце (паслугі) павінна быць поўнай і дакладнай, на рускай і (або) беларускай мовах.

* * *
2. Уважліва чытайце дамову, калі набываеце якую-небудзь працу (паслугу).

Калі ўмовы дамовы супярэчаць патрабаванням заканадаўства, такія ўмовы - нікчэмныя. АЛЕ!

Многія ўмовы аб паслузе не рэгулююцца заканадаўствам, а вызначаюцца па пагадненню бакоў (напрыклад, тэрміны выканання работы (выканання паслугі), спажывецкія характарыстыкі выніку работы (паслугі).

Звярніце ўвагу!

Ваш подпіс на дамове сведчыць аб тым, што вы пагадзіліся з усімі ўмовамі дамовы.

*  *  *

3. Пры выкананні працы (аказанні паслугі) заўсёды прасіце выканаўцу прадставіць Вам дакументы, якія пацвярджаюць яго найменне і права на занятак гэтай дзейнасцю.


У асобы, якая непасрэдна падпісвае дагавор ад імя выканаўцы таксама пажадана папрасіць дакументы, якія пацвярджаюць яго паўнамоцтвы, і прасачыць, каб звесткі аб ім былі ўнесены ў дагавор.


* * *

УВАГА!!!


Заўсёды бярыце дакументы, якія пацвярджаюць факт выканання працы, аказанні паслугі.

* * *

4. Выканаўца абавязаны выканаць работу (аказаць паслугу) у тэрмін, устаноўлены дагаворам.


Калі выканаўца парушыў тэрміны выканання працы (аказання паслугі) Вы маеце права на свой выбар:


прызначыць выканаўцу новы тэрмін;

даручыць выкананне работы (аказанне паслугі) іншым асобам за разумную цану і запатрабаваць ад выканаўцы кампенсацыі панесеных расходаў;

запатрабаваць суразмернага памяншэння ўсталяванага кошту за выкананне працы (аказанне паслугі);

скасаваць дамову аб выкананні працы (аказанні паслугі).

У выпадку парушэння ўстаноўленых тэрмінаў выканання работы (аказання паслугі) выканаўца выплачвае спажыўцу за кожны дзень пратэрміноўкі няўстойку ў памеры 1 працэнта цаны выканання работы (аказання паслугі).


* * *5. Прыняцце выніку выкананай работы (аказанай паслугі) пажадана аформіць дакументальна, напрыклад, шляхам падпісання акта прыёмкі выкананых работ (аказаных паслуг).


Калі ў ходзе прыёмкі выяўлены недахопы выкананай работы (паслугі), то іх неабходна агаварыць у акце прыёмкі работ.


Калі праца (паслуга) выканана няякасна, Вы маеце права запатрабаваць на свой выбар:


бязвыплатнага ўхілення недахопаў выкананай працы (аказанай паслугі);

суразмернага памяншэння цаны выкананай работы (аказанай паслугі);

бязвыплатнага вырабу іншай рэчы з аднастайнага матэрыялу такой жа якасці;

паўторнага выканання работы (аказання паслугі), калі гэта магчыма;

кампенсацыі панесеных Вамі расходаў па ўстараненню недахопаў выкананай работы (аказанай паслугі) сваімі сіламі або трэцімі асобамі.

скасаваць дамову аб выкананні працы (аказанні паслугі) і запатрабаваць вяртання выплачанай за выкананую працу (аказаную паслугу) грашовай сумы

Звярніце ўвагу!

Калі Вам няякасна аказалі паслугу або выканалі працу, першапачаткова Вы можаце запатрабаваць ад выканаўцы выправіць недахоп. І толькі, калі ён гэтага не зробіць або зробіць з парушэннем абумоўленых тэрмінаў, Вы можаце патрабаваць вяртання выплачаных грошай і кампенсацыі страт.

*  *  *

7. Тэрміны задавальнення абгрунтаваных патрабаванняў спажыўцоў:


14 дзён – аб устараненні недахопаў выкананай работы (аказанай паслугі) (калі больш працяглы тэрмін не агавораны пагадненнем бакоў);


7 дзён - аб суразмерным памяншэнні кошту за выкананую працу (аказаную паслугу), аб пакрыцці выдаткаў па ўхіленні недахопаў выкананай працы (аказанай паслугі) саматугам або трэцімі асобамі, а таксама аб скасаванні дамовы аб выкананні працы (аказанні паслугі);


у тэрмін, устаноўлены для тэрміновага выканання работы (аказання паслугі) - аб бязвыплатным вырабе іншай рэчы з аднастайнага матэрыялу або аб паўторным выкананні работы (аказанні паслугі).


За парушэнне тэрмінаў задавальнення абгрунтаваных патрабаванняў спажыўца выканаўца выплачвае спажыўцу за кожны дзень пратэрміноўкі няўстойку ў памеры 1% цаны выканання работы (аказання паслугі).

Звярніце ўвагу!


Указаныя патрабаванні Вы маеце права прад'явіць, калі недахоп носіць вытворчы, канструктыўны або іншы характар, які адбыўся па віне выканаўцы. Але калі недахоп адбыўся па вашай віне - скарыстацца гарантыямі Закона Вы не можаце.

* * *

8. Устанавіць прыроду недахопу выкананай работы (аказанай паслугі) пры ўзнікненні спрэчкі дапаможа Экспертыза (калі яе правядзенне магчыма па характары паслугі, выкананай рабоце)


Яна павінна быць праведзена незалежнымі спецыялістамі, якія маюць дазвол на правядзенне такіх даследаванняў.


Кошт экспертызы аплачваецца выканаўцам. Калі ў выніку экспертызы якасці працы (паслугі) устаноўлена віна спажыўца, апошні абавязаны кампенсаваць выканаўцу расходы на правядзенне экспертызы.


Спажывец мае права прыняць удзел у праверцы якасці і правядзенні экспертызы якасці працы (паслугі) асабіста ці праз свайго прадстаўніка, аспрэчыць заключэнне экспертызы якасці працы (паслугі) толькі ў судовым парадку, а таксама правесці экспертызу якасці працы (паслугі) за свой кошт.


* * *9. Калі Вы прымаеце працу ці паслугу (напрыклад, хімчыстка, цырульня, фота-паслугі і г.д.) і ў ёй ёсць відавочныя недахопы (г.зн. недахопы, якія відавочныя), Вы павінны заявіць пра іх адразу!


Калі работа выканана няякасна, або паслуга аказана няякасна Вы павінны спачатку звярнуцца да выканаўцы. Вы можаце напісаць заяву (пажадана ў 2-х экзэмплярах, на вашым які прыняў павінен паставіць дату прыняцця і распісацца) або пакінуць сваю скаргу ў кнізе заўваг і прапаноў, якая павінна быць прадстаўлена Вам па першым патрабаванні.


* * *

10. Спажывец мае права прад'явіць патрабаванні, звязаныя з недахопамі выкананай работы (аказанай паслугі), калі яны выяўлены на працягу гарантыйнага тэрміну, а калі ён не ўстаноўлены, - у межах двух гадоў з дня прыняцця выкананай работы (аказанай паслугі) або трох гадоў адносна недахопаў у нерухомай маёмасці.


Гарантыйны тэрмін выніку працы (паслугі) вылічаецца з моманту перадачы выніку працы спажыўцу (канчаткі аказання паслугі).


* * *

11. Калі ва ўстаноўленыя заканадаўствам аб абароне правоў спажыўцоў тэрміны выканаўца не адказаў або не задаволіў Вашае патрабаванне - звяртайцеся ў дзяржаўны орган па абароне правоў спажыўцоў, грамадскую арганізацыю спажыўцоў або суд.

 

Усе навіны

ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі