Дэкрэт № 3 "Аб садзейнічанні занятасці насельніцтва":
як пацвердзіць, што грамадзянін працуе ці вучыцца за мяжой
У адпаведнасці з пунктам 5 Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 красавіка 2015 г. № 3 "Аб садзейнічанні занятасці насельніцтва" працаздольныя грамадзяне, не занятыя ў эканоміцы, аплачваюць паслугі, якія вызначаюцца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, па цэнах (тарыфах), якія забяспечваюць поўную кампенсацыю эканамічна. абгрунтаваных затрат на іх аказанне (далей - паслугі з кампенсацыяй затрат), пасля ўключэння гэтых грамадзян у спіс працаздольных грамадзян, якія не занятыя ў эканоміцы, аплочваюць паслугі з кампенсацыяй затрат.
Грамадзяне рэспублікі Беларусь, якія працуюць за мяжой або атрымліваюць адукацыю ў дзённай форме атрымання адукацыі за мяжой, пры прад'яўленні пацвярджаючых дакументаў, не ўключаюцца ў спіс працаздольных грамадзян, якія не занятыя ў эканоміцы, аплочваюць паслугі з кампенсацыяй затрат.
Прадастаўленне дакументаў, якія пацвярджаюць працу або навучанне за мяжой, - гэта права, а не абавязак грамадзяніна.
Як пацвердзіць занятасць
Для пацвярджэння сваёй занятасці названым катэгорыям грамадзян неабходна прадаставіць у пастаянна дзеючую камісію па каардынацыі работы па садзейнічанні занятасці насельніцтва па месцы рэгістрацыі дакументы, якія пацвярджаюць ажыццяўленне працоўнай дзейнасці або навучанне ў дзённай форме атрымання адукацыі.
Такімі дакументамі могуць быць:
для грамадзян, якія працуюць за мяжой:
копія працоўнай дамовы (кантракта);
копія пасведчання, дазволу, ліцэнзіі на ажыццяўленне адвакацкай, натарыяльнай дзейнасці;
копіі іншых дакументаў, якія пацвярджаюць факт працоўнай дзейнасці;
для грамадзян, якія атрымліваюць адукацыю ў дзённай форме атрымання адукацыі за мяжой:
даведка з установы адукацыі;
копія дамовы на аказанне адукацыйных паслуг;
копіі іншых дакументаў, якія пацвярджаюць факт навучання.
Звяртаем увагу!
Дакументы павінны быць прадстаўлены з афіцыйным перакладам на рускую ці беларускую мову.
Пераклад павінен быць афіцыйна завераны арганізацыяй, надзеленай правам пацверджання правільнасці пераводу дакумента ў адпаведнасці з заканадаўствам краіны, на тэрыторыі якой ажыццяўляецца пераклад:
натарыяльна;
апастылем;
іншай існуючай формай запэўнення афіцыйнага пераводу дакументаў у адпаведнасці з заканадаўствам краіны, на тэрыторыі якой ажыццяўляецца пераклад дакумента.
Спосаб падачы дакументаў у камісію
электронная пошта
паштовая сувязь
асабісты зварот
Інфармацыя аб месцы знаходжання, паштовы адрас і адрас электроннай пошты пастаянна дзейных камісій па каардынацыі работы па садзейнічанні занятасці насельніцтва размешчана на афіцыйных сайтах раённых, гарадскіх выканаўчых камітэтаў, адміністрацый раёнаў у гарадах.
Фармат прадастаўлення дакументаў
Пры накіраванні копій дакументаў па электроннай пошце памер файла не павінен перавышаць 5 Мб.
Дапушчальныя наступныя фарматы файлаў: pdf, jpg, jpeg, png.
Рэкамендуемыя тэрміны прадастаўлення дакументаў
Першыя спісы працаздольных грамадзян, якія не занятыя ў эканоміцы, аплочваюць паслугі з кампенсацыяй затрат, будуць сфарміраваны да 1 лютага 2019 г.
У сувязі з гэтым дакументы, якія пацвярджаюць працу ці навучанне за мяжой, прадастаўляюцца ў камісіі да 21 студзеня 2019 г.
З улікам таго, што спісы фарміруюцца штоквартальна, у далейшым пры прадастаўленні дакументаў у камісію просім арыентавацца на тэрміны фарміравання спісаў на аплату паслуг з кампенсацыяй затрат. У сувязі з гэтым рэкамендуецца дакументы прадастаўляць у камісію:
да 21 красавіка; да 21 ліпеня; да 21 кастрычніка; да 21 студзеня.
Перыяд, на працягу якога грамадзянін не ўключаецца ў спіс, вызначаецца камісіяй на падставе прадстаўленых дакументаў.
УВАГА!!!
Пры наяўнасці ў грамадзян пытанняў па рэалізацыі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2 красавіка 2015 г. № 3 "Аб садзейнічанні занятасці насельніцтва" (тлумачэнні, прадастаўленне дакументаў, якія пацвярджаюць занятасць, цяжкая жыццёвая сітуацыя і інш.) неабходна звяртацца ў пастаянна дзейныя камісіі па каардынацыі працы па садзейнічанні занятасці насельніцтва па месцы рэгістрацыі.