СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ

СТОЛІНСКІ РАЁННЫ ВЫКАНАЎЧЫ КАМІТЭТ
burger
Галоўная // ЭКАНОМІКА // Гандаль і бытавыя паслугі // Абарона праў спажыўцоў

Права спажыўцоў пры набыцці тавараў

05/04/2024 09:09

 Сапраўдная памятка падрыхтавана ў адпаведнасці з палажэннямі


Закона Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў"

Спажывец - фізічная асоба, якая мае намер замовіць або набыць або заказваючы, якая набывае або выкарыстоўвае тавары (работы, паслугі) выключна для асабістых, бытавых, сямейных і іншых патрэб, не звязаных з ажыццяўленнем прадпрымальніцкай дзейнасці.

* * *
1. Уважліва знаёмцеся з інфармацыяй аб тавары (тэхнічны пашпарт, інструкцыя па эксплуатацыі, этыкетка, ярлык і г.д.).

Інфармацыя аб тавары павінна быць поўнай і дакладнай, на рускай і (або) беларускай мовах.

Пры набыцці тавару Вы маеце права на азнаямленне з дакументамі прадаўца, якія пацвярджаюць яго найменне і права на занятак дзейнасцю.

У асобы, якая непасрэдна падпісвае дагавор ад імя прадаўца, таксама пажадана папрасіць дакументы, якія пацвярджаюць яго паўнамоцтвы, і прасачыць, каб звесткі аб ім былі ўнесены ў дагавор.

* * *
2. Заўсёды бярыце чэк ці іншы дакумент, які пацвярджае факт набыцця тавара. Усё без выключэння прадаўцы павінны выдаваць гэтыя дакументы (і прадпрымальнікі на рынках у тым ліку!).

Прад'явіць прэтэнзію па няякасным тавары Вы можаце і без такога дакумента пры наяўнасці іншых доказаў (напрыклад, пры наяўнасці звестак аб прадаўцу на ўпакоўцы тавару, у гарантыйным талоне, распісцы, наяўнасць ідэнтыфікацыйных знакаў і г.д.).

Пры адсутнасці доказаў набыцця тавара ў канкрэтнага прадаўца, апошні можа аспрэчыць факт набыцця ў яго гэтага тавара.

* * *
3. Якасны нехарчовы тавар можна абмяняць або вярнуць на працягу 14 дзён з моманту пакупкі, калі Вы выявілі, што ён Вам не падыходзіць.

Дадзеныя патрабаванні падлягаюць задавальненню, калі:

тавар не быў ва ўжыванні;
захаваны яго спажывецкія ўласцівасці;
маюцца доказы набыцця яго ў дадзенага прадаўца.

Звяртаем увагу!

Ёсць пералік якасных нехарчовых тавараў, якія не падлягаюць абмену і вяртанню (зацверджаны пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 14 чэрвеня 2002 г. № 778). Напрыклад, не падлягаюць абмену і вяртанню біжутэрыя, мэблевыя гарнітуры і наборы, парфумерна-касметычныя тавары, бялізну і г.д.

Звяртаем увагу!


Не падлягаюць абмену і вяртанню якасныя харчовыя тавары.


Патрабаванне спажыўца аб вяртанні грашовых сродкаў за якасны тавар падлягае задавальненню прадаўцом неадкладна, максімальны тэрмін - 7 дзён. За парушэнне дадзенага тэрміна прадавец выплачвае спажыўцу за кожны дзень пратэрміноўкі няўстойку ў памеры 1% цаны тавару, устаноўленай на дзень рэалізацыі тавару.


* * *

4. Калі Вы набылі няякасны тавар, Вы маеце права запатрабаваць на свой выбар:


замены тавару на якасны тавар;

бязвыплатнага рамонту;

памяншэння пакупной цаны;

вяртання грошай.

* * *

5. Абгрунтаваныя патрабаванні спажыўца падлягаюць задавальненню прадаўцом неадкладна, максімальны тэрмін - 7 дзён пры заяве патрабаванняў:


аб памяншэнні пакупной цаны тавару;

аб кампенсацыі расходаў па рамонце тавару;

аб вяртанні грошай;

неадкладна, максімальны тэрмін - 14 дзён пры заяве патрабаванняў:


аб бязвыплатным рамонце;

пры неабходнасці правядзення экспертызы;

неадкладна, максімальны тэрмін - 1 месяц:


аб замене недабраякаснага тавару таварам належнай якасці.

Спажывец мае права на кампенсацыю ў поўным аб'ёме страт, шкоды, прычыненых з прычыны недахопаў тавару. Патрабаванні аб кампенсацыі страт падлягаюць задавальненню прадаўцом на працягу 7 дзён з дня пацвярджэння спажыўцом памеру страт.


За парушэнне тэрмінаў задавальнення абгрунтаваных патрабаванняў спажыўца прадавец, які дапусціў парушэнне тэрмінаў, выплачвае спажыўцу няўстойку ў памеры 1% цаны тавару за кожны дзень пратэрміноўкі.

Звяртаем увагу!

Патрабаванні прадаўцу спажывец мае права прад'явіць, калі недахоп носіць вытворчы, канструктыўны або іншы характар, які адбыўся па віне прадаўца (вытворцы). Але калі недахоп адбыўся па Вашай віне - скарыстацца гарантыямі Закона Вы не можаце. Устанавіць прыроду недахопу пры ўзнікненні спрэчкі дапаможа ЭКСПЕРТЫЗА.

Яна павінна быць праведзена незалежнымі спецыялістамі, якія маюць дазвол на правядзенне такіх даследаванняў.


Кошт экспертызы аплачваецца прадаўцом.

Звяртаем увагу!

Калі ў выніку экспертызы якасці тавара ўстаноўлена віна спажыўца, апошні абавязаны кампенсаваць прадаўцу расходы на правядзенне экспертызы, а таксама звязаныя з яе правядзеннем расходы на транспарціроўку тавару.

Спажывец мае права прыняць удзел у праверцы якасці і правядзенні экспертызы тавару асабіста або праз свайго прадстаўніка, аспрэчыць заключэнне экспертызы тавару толькі ў судовым парадку, а таксама правесці экспертызу тавару за свой кошт.


* * *

6. Зварот грошай за няякасны тавар Вы можаце запатрабаваць у любым выпадку (нават калі гэта тэхнічна складаны ці дарагі тавар і ў ім выяўлены неістотны недахоп).


Звяртаем увагу!

Ёсць пералік тэхнічна складаных тавараў, замену якіх можна патрабаваць толькі пры наяўнасці ў іх істотных недахопаў.


Дарагі тавар - тавар, кошт якога ў 400 і больш разоў перавышае памер базавай велічыні, устаноўлены на дзень рэалізацыі спажыўцу тавару.


* * *

7. Калі вы набылі няякасны тавар, Вы можаце прад'явіць прэтэнзію па якасці тавара:


прадаўцу;

вытворцу;

пастаўшчыку, прадстаўніку, калі прадаўца няма (банкруцтва, спыніў дзейнасць, у спажыўца адсутнічаюць дакладныя дадзеныя аб прадаўцу),

месцазнаходжанне вытворцы за межамі Рэспублікі Беларусь);

рамонтнай арганізацыі (па пытанні рамонту).


Вы можаце напісаць заяву (пажадана ў 2-х экзэмплярах, на Вашым які прыняў павінен паставіць дату прыняцця і распісацца) альбо пакінуць сваю скаргу ў кнізе заўваг і прапаноў, якая павінна быць прадстаўлена Вам па першым патрабаванні.


* * *8. Спажывец мае права прад'яўляць прэтэнзіі да прадаўца па якасці тавару на працягу двух гадоў з моманту набыцця тавару, а калі гарантыйны тэрмін больш за два гады - на працягу гарантыйнага тэрміну.


Да вытворцы спажывец мае права звяртацца на працягу тэрміну службы тавару, а калі ён не ўстаноўлены - на працягу 10 гадоў.


* * *

9. Спажывец мае права вярнуць тавар неналежнай якасці без спажывецкай тары (упакоўкі).


* * *

10. Калі ва ўстаноўленыя заканадаўствам аб абароне правоў спажыўцоў тэрміны прадавец (вытворца, пастаўшчык, прадстаўнік, рамонтная арганізацыя) не адказаў або не задаволіў Вашае патрабаванне - звяртайцеся ў дзяржаўны орган па абароне правоў спажыўцоў, грамадскую арганізацыю спажыўцоў або суд.

 

 

Усе навіны

ІНТЭРНЭТ РЭСУРСЫ

Карысныя спасылкі