Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Парадак звароту за ажыццяўленнем адміністрацыйных працэдур у электроннай форме
Ажыццяўленне адміністрацыйнай працэдуры ў электроннай форме прадугледжвае прадастаўленне заяўнікам магчымасці:
- падачы (адклікання) заявы на ажыццяўленне АП з дапамогай адзінага партала электронных паслуг (ЕПЭП);
- атрымання адміністрацыйнага рашэння (паведамлення аб адміністрацыйным рашэнні) у асабістым кабінеце на АПЭУ.
Згодна з Законам Рэспублікі Беларусь "Аб асновах адміністрацыйных працэдур", у электроннай форме таксама прадугледжана падача (адкліканне) адміністрацыйных скаргаў.
Пераклад адміністрацыйных працэдур у электронную форму ажыццяўляюць дзяржаўныя органы, да кампетэнцыі якіх адносіцца правядзенне (рэалізацыя) дзяржаўнай палітыкі ў сферы грамадскіх адносін, якія ўзнікаюць пры ажыццяўленні той ці іншай адміністрацыйнай працэдуры (кампетэнтны орган).
Адзіны партал электронных паслуг - падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.
Заява зацікаўленай асобы ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал электронных паслуг пасля атрымання да яго доступу:
- без выкарыстання сродкаў ідэнтыфікацыі;
- з выкарыстаннем унікальнага ідэнтыфікатара зацікаўленага асобы (акрамя выпадкаў, калі зацікаўленым асобай з'яўляецца юрыдычная асоба). Парадак атрымання унікальнага ідэнтыфікатара устанаўліваецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь;
- з выкарыстаннем асабістага ключа электроннага лічбавага подпісу, сертыфікат адпаведнага адкрытага ключа якога выдадзены рэспубліканскім які сведчыць цэнтрам дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага подпісу Рэспублікі Беларусь.
Унікальны ідэнтыфікатар - гэта спецыяльны Лагін (Імя ўліковага запісу грамадзяніна) і пароль – сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет на адзіным партале электронных паслуг.
Для атрымання унікальнага ідэнтыфікатара неабходна звярнуцца ў службу «Адно акно " мясцовага выканаўчага і распарадчага органа па месцы пражывання, у Нацыянальны цэнтр электронных паслуг або ў іншыя дзяржаўныя арганізацыі, упаўнаважаныя Саветам Міністраў на выдачу унікальнага ідэнтыфікатара з дакументам, які сведчыць асобу.
Пры звароце грамадзянін прад'яўляе дакумент, які сведчыць асобу, а таксама дае пісьмовую згоду на правядзенне зверкі названых ім звестак з інфармацыяй, якая змяшчаецца ў дзяржаўных інфармацыйных рэсурсах (сістэмах), уладальнікам якіх з'яўляецца Міністэрства ўнутраных спраў.
Упаўнаважаны супрацоўнік праверыць названыя ў заяве дадзеныя. Затым з дапамогай спецыяльнай праграмы сфармуе унікальны ідэнтыфікатар. Адзнака аб атрыманні паведамлення засведчваецца подпісам грамадзяніна.
Крок 1:
Каб увайсці ў асабісты кабінет, спатрэбіцца ўвесці атрыманыя лагін і пароль. Для гэтага – націснуць кнопку «Уваход» і выбраць раздзел «Уваход па унікальнаму ідэнтыфікатару».
Крок 2:
У асабістым кабінеце адлюструецца пералік адміністрацыйных працэдур, якія з дапамогай унікальнага ідэнтыфікатара можна замовіць праз адзіны партал. Электроннае заяву запаўняецца ў асабістым кабінеце.
Крок 3:
Пры замове электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фармуецца 30-значны код-нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП). У асабістым кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце адміністрацыйнай працэдуры.
Крок 4:
Заява зацікаўленай асобы, пададзеная ў электроннай форме, разглядаецца ў парадку, устаноўленым заканадаўствам для разгляду заяў, пададзеных у пісьмовай форме.
Пасля выканання адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай працэдуры.
Адзіны партал электронных паслуг-падсістэма агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэмы, прызначаная для забеспячэння электроннага ўзаемадзеяння дзяржаўных органаў і арганізацый з іншымі арганізацыямі, а таксама з грамадзянамі, у тым ліку якая з'яўляецца адзінай кропкай падачы (адклікання) заяў аб ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур, атрымання адміністрацыйных рашэнняў (апавяшчэнняў аб прынятых адміністрацыйных рашэннях) і падачы (адклікання) адміністрацыйных скаргаў у электроннай форме.